Uw website evalueren: speelt uw aannemer ook voor architect?

5757% van de aankoopbeslissing wordt in B2B afgehandeld vooraleer een klant zelfs maar contact opneemt met de leverancier.  Het is een traject dat online en volledig anoniem gebeurt.  Dan weet u dat de content op uw website en in uw sociale mediakanalen zowat de belangrijkste bron van informatie zijn voor potentiële klanten.

Maar hoe zorgt u ervoor dat u die anonieme bezoekers brengt tot bij de producten en diensten die uw bedrijf in de online etalage zet?  Ons recent marktonderzoek bij Microsoft Dynamics Partners toonde reeds aan dat er nog heel wat werk aan de winkel is op gebied van content-optimalisatie, mobielvriendelijkheid, conversie, veiligheid en social media.

Maar wat ons vooral opvalt tijdens de gesprekken met de Microsoft Dynamics Partners, is dat men doorgaans een weinig kritische houding aanneemt ten opzichte van de leverancier die instaat voor de onderliggende technologie van de website.  En vaak zijn dat meerdere partijen: de designer (van de templates), de ontwerper van de beheersoftware (CMS), de hoster, …

Meer nog: men aarzelt niet om een ‘objectieve’ evaluatie of SEO-analyse uit te besteden aan een bedrijf dat in principe zelf de ontwerper is van het CMS of instaat voor de hosting van de site. Eigenlijk is dit niet anders dan vragen aan een aannemer of hij ook als architect de nodige kwaliteitscontrole kan uitoefenen op het huis dat hij aan het bouwen is…  Zo heeft u zelf toch nooit de controle over de kwaliteit van het geleverde werk?

Deze praktijk is des te pijnlijker, omdat de reden voor een slechte online performantie (SEO, mobiel, conversie, integratie met social media en security) vaak alles te maken heeft met de gebruikte webtechnologie.  En meestal gaat dit over beperkingen in het CMS-systeem of tekortkomingen in het design.

Een professionele aanpak

Net daarom is een neutrale en objectieve analyse voor iedere website onontbeerlijk.  De Online Capability Benchmark is dan ook een uiterst waardevol instrument om meteen aan de slag te gaan.

Op 11 juni (meer info volgende week) organiseren wij alvast in samenwerking met QBS een gratis webinar waarop we de globale resultaten van het marktonderzoek (de Online Capability Review) delen met alle Microsoft Dynamics Partners en toelichting geven bij de 5 key drivers voor een succesvolle website.

Dit is alvast een eerste stap om uw toekomstige online projecten naar een hoger niveau te tillen!

3 thoughts on “Uw website evalueren: speelt uw aannemer ook voor architect?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s