De Mobile Tipping Point: Google schudt ons vandaag wakker

Medio 2014 bereikten we een ‘Mobile Tipping Point’ : de ‘mediaconsumptie’ via alle mobiele devices samen (smartphones, tablets, smartwatches,…) ligt sindsdien hoger dan via desktop PC’s.

Volgens het IDG Global Mobile Survey 2014 gebruikt maar liefst 77% van de leidinggevenden zijn smartphone om producten of diensten op te zoeken met betrekking tot zijn business.

77% is niet niks… Wie als B2B-leverancier met andere woorden een prachtige website liet ontwikkelen met een traditioneel PC-scherm voor ogen, mag zich toch een aantal vragen beginnen stellen.

Wat heeft dit voor gevolgen voor websites van B2B-leveranciers? Mogen we ons verwachten aan een ‘Mobilegeddon’? Zo’n vaart zal het niet lopen, maar feit is dat Google ons vanaf vandaag flink wakker schudt: het bedrijf lanceert een nieuw algoritme dat ‘mobielvriendelijke’ websites zal bevoordelen in zoekresultaten via Google Mobile.

Wie  niet zeker is of zijn website wel mobielvriendelijk is, kan dit trouwens zelf nagaan via een eenvoudige test van Google zelf.

Het goede nieuws voor Microsoft Dynamics Partners: het marktonderzoek waaraan wij bij Lemarco dezer dagen de laatste hand leggen, zal ook worden  bijgestuurd om rekening te houden met het nieuwe Google algoritme. Iedere Microsoft Dynamics Partner zal dus de kans krijgen om zichzelf te benchmarken ten opzichte van zijn concurrenten op gebied van ‘mobile readiness’:

  • Is de website gebruiksvriendelijk voor bezoekers die uw website bezoeken via mobiele apparaten?
  • Zijn tikdoelen groot genoeg zijn zodat bezoekers er gemakkelijk op kunnen tikken via touchscreens?
  • Heeft de website geen speciale types web content (Flash, Silverlight of Java), zodat de op alle apparaten bekeken kan worden?
  • Hoe lang duurt het laden van een pagina via een mobiele device?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s