Marktonderzoek naar online performantie van 79 Dynamics-partners in BeNeLux

De doelstelling van marketing is immer dezelfde gebleven: de juiste prospect op het juiste moment bereiken met de juiste boodschap. Door de explosie van digitale kanalen werd het beslissingstraject van de potentiële klant echter grondig doorheen geschud. Niet de verkoper bij de leverancier, maar de website is vandaag de centrale draaischijf waarrond de Customer Decision Journey van de prospect verloopt.

Bij Lemarco konden wij niet anders dan ons de vraag stellen: hoe zit het nu met de online performantie van Microsoft Dynamics-partners in België en Nederland? Als de concurrentiestrijd zo zwaar is als men vertelt, zijn Dynamics Partners wel voldoende bewapend in de online wereld?

Vandaag leggen wij de laatste hand aan een ambitieus marktonderzoek naar de online performantie van 79 Microsoft Dynamics Partners in België en Nederland. 27 parameters werden kwantitatief en kwalitatief onderzocht op gebied van:

  • Content optimalisatie
  • Usability
  • Social Shareability
  • Mobiele optimalisatie

Een greep uit de eerste resultaten… wist u bijvoorbeeld dat:

  • de helft van de Dynamics-Partner websites een totaalscore behaalt van minder dan 60 op 100, zeg maar ‘onvoldoende’ ?
  • 48% van de Dynamics-Partners een website heeft met een blog, maar dat deze wel gemiddeld een 9% betere totaalscore behalen dan websites zonder blog?

De volledige geconsolideerde resultaten van het marktonderzoek worden eind april publiek gemaakt via de Lemarco blog !

4 thoughts on “Marktonderzoek naar online performantie van 79 Dynamics-partners in BeNeLux

  1. Ik kon vanacht haast de slaap niet vatten Patrick! Nu nog maar 1 nachtje tot aan de publicatie van de volledige geconsolideerde resultaten van het marktonderzoek naar online performatie van de Dynamics partners. Helaas heb ik ze vandaag nog niet op de site aangetroffen. Ben ik wellicht te ongeduldig geweest?? 😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s